Garantia Produselor
Termenul de garanție curge de la data vânzării produsului -Legea 449/2003
În cazul în care piesa s-a trimis greșit din vina vânzătorului aceasta va fi schimbată fără costuri de transport. În cazul în care piesa este defectă și AVEM alta similară pe stoc, piesa va fi înlocuită. În cazul în care NU avem o altă piesă similară, se va returna contravaloarea piesei.
În cazul unei defecțiuni în perioada de garanție, furnizorul nu suportă cheltuielile legate de demontare, montare, consumabile sau transportul mașinii.
Constatarea defectelor, a naturii și cauzelor acestora este făcută de reprezentantul furnizorului, la sediul furnizorului. Garanția se acordă la sediul furnizorului.
Garanția este valabilă doar în cazul în care sunt respectate următoarele condiții:
Vânzătorul este exonerat de răspunderea privind garanția urmatoarelor situații:
1. Piesa nu a fost montată în service autorizat RAR pe tip, marcă, model sau montarea a fost efectuată fără scule ori dispositive adecvate,fără respectarea tehnologiei de lucru stabilită de constructorul vehiculului.
2. Piesa s-a defectat în urma unui montaj incorect sau datorită folosirii în ansamblu cu alte componente uzate, defecte sau modificate.
3. Piesa a fost utilizată pentru o altă aplicație decât cea indicată de producător.
4. Piesa nu a fost identificată corect datorită furnizării de către cumpărător a unor date eronate sau la montaj nu s-a comparat cu piesa de înlocuit.
5. Nu se acceptă retur la piesele care au fost comandate greșit și ulterior mecanicul constată că aveți nevoie de cu totul altă piesă.
6. Piesa s-a uzat ca urmare a suprasolicitării și întreținerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuării reviziilor periodice conform recomandărilor producătorului autoturismului, atelierul care a făcut montajul nu a efectuat verificările și reglajele ulterior conform tehnologiei de montaj impuse de producător.
7. Piesa prezintă urme de lovituri, zgârieturi, îndoituri, rupturi, deformări sau a suferit acțiunea unor factori extern procesului normal de funcționare.
8. Clientul a comandat în mod greșit produsul sau a furnizat date de identificare eronate.
9. Clientul nu solicită garanția în termenul menționat în prezentul certificat, sau nu depune vreunul din documentele prevăzute mai jos, ori acestea sunt completate greșit, incomplete sau necorespunzător.
10. Consumatorul a pierdut certificatul de garanție.
11. Piesa a fost utilizată în alte scopuri sau pe alte vehicule decât cele pentru care a fost achiziționată.
12. La terminarea reparațiilor unitatea de service auto nu a efectuat operațiile de verificare, etalonare, reglare impuse de constructorul vehiculului.
13. Produsul a fost montat incorect sau împreună cu piese conexe uzate.
14. Uzura sau defectul produsului se datorează suprasolicitării, întreținerii sau reglajelor/ verificărilor periodice.
15. Vehiculul pe care a fost montat produsul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de altă natură (șocuri termice, electrice, mecanice).
16. Vehiculul pe care a fost montat produsul a fost folosit în alte scopuri decât cel prevăzut de constructor sau a fost exploatat în condiții necorespunzătoare: porniri cu robot sau prin tractare, depășirea greutații maxime admise, competiții sportive, raliuri, ori au fost modificate instalațiile și sistemele acesteia.
17. Instalarea neautorizată pe vehicul de echipamente/accesorii altele decât cele din echiparea din fabrică.
18. Deteriorarea ori distrugerea produsului din culpa consumatorului datoriltă transportului, manipulării, depozitării, păstrării, utilizării, exploatării necorespunzătoare, ori a contactului cu produse chimice agresive sau apropieri de surse de căldură.
19. Demontarea în părți componente sau subansamble a produselor, ori deteriorarea sigiliilor aplicate de producător acolo unde este cazul.
20. Exploatarea necorespunzătoare a vehiculului prin: neefectuarea rodajelor, dapășirea regimului termic, a turației maxime admise.
21. Defectarea produselor datorită prezenței corpurilor străine, prafului, mizeriei în zonele de funcționare a acestora (Ex: sistemul de ungere, hidraulic, admisiei etc.)
22. Nerespectarea intervalului și a programului de revizii tehnice stabilite de constructorul vehiculului.
23. Vehiculul pentru care este destinat produsul este neînmatriculat ori inspecția tehnică periodică a expirat înaintea apariției cazului de garanție.
24. Piesa prezintă o uzură normală firească.
25. Reclamațiile referitoare la neconcordanță dintre marfă și factură se acceptă numai dacă acestea au fost sesizate în termen de maxim două zile de la livrare.